
Поштовани,
Активности на реализацији пријемних испита, завршног испита и уписа у средњу школу и ове године ће се реализовати преко административног портала Моја средња школа (АП МСШ) и јавног портала Моја средња школа (МСШ).
Уколико до сада нисте користили административни портал Моја средња школа, потребно је да се упознате са упутствима која се налазе на порталу у делу „Документа и упутства“
У зависности од улоге коју имају у процесу реализације активности (члан окружне комисије, директор, одељењски старешина, супервизор, прегледач и сл.) корисници АП МСШ ће и имати различита овлашћења за унос, проверу, измену и коришћење података са портала.
Предуслов за коришћење АП МСШ портала јесте регистрација и пријава на портал. Сви корисници који су претходне школске године користили услуге АП МСШ, моћи ће да приступе порталу са истим параметрима и ове године.
На интернет страници www.admin.
Пријава на портал АП МСШ биће омогућена свим директорима од понедељка 18.11.2024. године.
Од директора основних школа у периоду до 02.12.2024. године очекује се да ураде следеће:
1. да се региструју (уколико већ нису) и да се пријаве на портал АП МСШ;
2. да провере све основне информације о школи (матични број, адресу, контакте, школску управу, окружну комисију, пункт, скенинг центар). Напомињемо, да се сви подаци који су унети претходне школске године налазе у систему. Податке треба проверити и по потреби кориговати. Кориговање ових података треба урадити у сарадњи са надлежним информатичким координатором;
3. да провере податке о овлашћеном лицу школе и да, уколико је потребно, ураде корекцију (замену овлашћеног лица или именовање новог овлашћеног лица);
4.да провере да ли овлашћена лица могу да се пријаве на систем;
5. да провере ко је надлежни информатички координатор за школу, коме могу да се обрате за помоћ око свих активности на АП МСШ;
6. да дефинишу одељења осмог разреда, како би се у рад на порталу укључиле и одељењске старешине (опционо). Дефинисање и рад са одељењима је објашњено у упутству за управљање одељењима и одељењским старешинама које се налази на порталу у делу Упутства;
7. да унесу податке о одељењском старешини (опционо) уколико желе да део активности на АП МСШ делегирају њима. Уношење одељењских старешина је такође објашњено у Упутству за управљање одељењима и одељењским старешинама у Упутству за управљање налозима;
8.да провере да ли су се одељењске старешине пријавиле на систем;
9. да организују проверу унетих основних података о ученицима (име и презиме, ЈМБГ, оцене ученика у шестом и седмом разреду). Подаци о ученицима налазиће се у систему од 18.11.2024. године. Ови подаци ће бити „превучени“ из система есДневник. Осим ових података о ученицима, у систему ће се наћи и подаци о одељењима које треба проверити. Школе које не користе есДневник, унос података о ученицима (основне податке и оцене ученика у шестом и седмом разреду) уносиће директно (ручно) на АП МСШ;
10. да у периоду од 02.12. до 13.12.2024. године са одељењским старешинама организује родитељски састанак са родитељима, односно другим законским заступницима ученика осмог разреда (у даљем тексту: родитељима) на којима ће се родитељима презентовати пријава ученика за полагање ЗИ преко јавног портала МСШ (презентација за састанке биће доступна на порталу). Ове године ће пријаву на ЗИ моћи да ураде сви родитељи преко јавног портала МСШ, који имају параметре за приступ есДневнику;
11. да од 02.12.2024. године организују праћење пријава ученика на ЗИ од стране родитеља који су пријаву извршили преко јавног портала. Праћење пријава на ЗИ моћи ће да ураде директори и овлашћена лица за све ученике и одељењске старешине за ученике својих одељења;
12. да од 02.12.2024. године организују пријаву ученика за ЗИ у школи, за све ученике који пријаву за полагање ЗИ неће урадити преко јавног портала. Пријаву ученика у школи обављају родитељи лично, попуњавањем одговарајућег обрасца (образац ће бити доступан на порталу АП МСШ). Са попуњених и потписаних образаца треба унети податке о пријави на АП МСШ. Начин пријаве ученика за полагање ЗИ преко АП МСШ објашњено је у Упутству за пријављивање на завршни испит.
Ове године, као и претходне, треба обратити пажњу на избор предмета који ће ученици полагати на трећем тесту. Током пријаве за завршни испит, тј. током месеца децембра, исто као и претходне године, ученици, односно родитељи, моћи ће да изаберу један од пет предмета (историја, биологија, географија, хемија или физика) који ће ученик полагати у оквиру трећег теста. Молимо вас да посебно упознате родитеље са могућношћу прилагођавања услова полагања завршног испита. Изабрани предмет, у складу са Календаром, ученици ће полагати и на пробном завршном испиту. Након пробног завршног испита, у року који је предвиђен Календаром, родитељи ће моћи, уколико је то у најбољем интересу ученика, односно њиховог детета, да промене одлуку о предмету који ће полагати на трећем тесту.
Као и претходне године, наставиће се комуникација путем канала на Вајберу који се зове МОЈА СРЕДЊА ШКОЛА – Инфо канал. Вајбер канал намењен је, пре свега, родитељима ученика осмог разреда. Преко овог канала родитељи ће имати прилику, уколико то желе, да добијају информације и обавештења у вези са завршним испитом, пријемним испитом и уписом у средњу школу. Препорука је да се у канал укључе и сви директори школа и одељењске старешине.
Информација о Вајбер каналу налази се и на Памфлету за родитеље, који треба поделити родитељима на родитељском састанку (у електронском или папирном облику). Памфлет шаљемо као прилог овог мејла, а исти се налази и на административном порталу Моја средња школа, у секцији Документа и упутства/Документа.
Уколико родитељи не желе да мењају изабрани предмет који ће ученик полагати на трећем тесту на завршном испиту, неће морати да потврђују пријаву, односно одлуку коју су донели током пријаве за завршни испит у децембру.
Пријава за завршни испит завршава се у понедељак 30.12.2024. године.
Календар активности погледајте ОВДЕ
Памфлет ѕа родитељски састанак погледајте ОВДЕ